Rowery elektryczne i Hybrydowe wymagają rutynowej konserwacji, więc zapoznaj się z dostępnymi opcjami serwisowymi i ciesz się jazdą niezawodnym jednośladem.
Sprawdzanie ciśnienia w kołach rowerowych jest bardzo ważną czynnością serwisową. Najlepiej sprawdzać je manometrem, dzięki któremu w łatwy sposób sprawdzimy czy wszystko jest w porządku. Wartości ciśnienia zalecane przez producenta, odczytamy z boku opony, najczęściej podane w barach i PSI. Dobrze jest również dobrać ciśnienie do stylu jazdy oraz nawierzchni po jakiej jeździmy. A jak często sprawdzać ciśnienie? Przynajmniej raz w miesiącu, a w rowerach szosowych nawet częściej.
przeraża mnie w PL obce nazewnictwo.Czy to zapomnieliśmy, czy wstydzimy się ojczystego języka? …zapomniałem,że my to już tzw.europejczycy,nowocześni w każdym calu.
jezu tyle lat jeżdzę i nie wiedziałem że w oponach jest ciśnienie. Dzięki za ten wspaniały poradnik. Może zrobić film jak słodzić herbate – bo nigdy nie wiem ile
Oponę 1,5 cala pompowałem do 6 barów. Teraz zauważyłem że 4,5 bara to o wiele lepszy komfort. Wiążę 85 kg (fakt że schudłem 20 kg) i jeżdżę głównie po drogach utwardzonych.
Najlepiej jeździ mi się na semi-slikach 26×2 (schwalbe hurricane) po łódzkich ścieżkach rowerowych i drogach na ciśnieniu 4,5bara, czyli 90% maxa (5bar). I komfortowo i cicho. A jeżeli ktoś mieszka w Łodzi (nie wiem jak w innych większych miastach), a nie ma pompki z manometrem to dobrą opcją jest podjechanie na te małe stacje naprawcze dla rowerów, które powstały (jest gdzieś w necie ich mapa). Jest to opcja uniwersalna, bo na zaworach presta na stacji benzynowej nie podziałamy 😉
Na swoich Continental dobijam do 8. Na szoszówce, tak, czy inaczej, tyłek poobijany 🙂 Niestety to innego gatunku rower, niż trek bądź MTB, zatem jest duża wrażliwość na każdy ruch, nierówność a nawet wiatr. Rower jest bardzo lekki i wywrotny ale jak poczuje się prędkość… 🙂 Ten, kto jeździ, wie 🙂
Mam opony za 22pln/szt, podane ciśnienie max to 3.5 bara, jeżdżę na 5 i dopompowuję co 2 tygodnie. Ważę 76 kg, rower koło 15. Na tych oponach zrobiłem już jakieś 3 kkm głównie po asfalcie. Myślałem,że szybko pękną.
Cześć, co w przypadku gdy na oponie szosowej (Schwalbe One) mam zakres 6-9 bar a pompką nie jestem w stanie napompować więcej niż 5 bar. Pompka po prostu dalej nie idzie. Zostawić 5 czy na siłę pompować dalej? Dzięki za radę.
Z tym ciśnieniem miałeś rację. Ja jeździłem na ciśnieniu na oko i przez te wszystkie miesiące na moim turystycznym rowerze ciężko mi było osiągnąć V 20 km/h. Dziś dopompowałem zgodnie z sugestiami na oponie i manometru, okazało się że V 25 km/h osiągam bez wysiłku, w zasadzie nie jechałem trasy 86 km poniżej V 20 km/h. Teraz jest niebo, a ziemia. I pomyśleć, że przez taki długi czas męczyłem się z prędkością około 15 km/h. Dzięki za inspiracje w podniesieniu se komfortu jazdy:)))))))
Mam pytanie: na mojej oponie ciśnienie max to 4,5 bara, dobiłem do 4,7, a mimo to opona ugina sie lekko pod naciskiem na froncie opony jak i przy obręczy. Cisnienie z niej nie spada. Opona 700×32 giant crosscut
ja jeżdżę głównei MTB po lasach ale do lasu jade chodnikiem przez 5km więc używałem 3 Bary ale po tym jak rozwaliłem sobie oponę od zbyt wysokiego ciśnienia (skoczyłem dosyć wysoko i jak upadałem opona po prostu się przedziurawiła) co ciekawe pojeździłem na niej jeszcze dobre 2 tygodnie zanim się zorientowałem zauważyłem w deszczowy dzień że obok wentyla pojawiają się bąbelki obniżyłem do 2,5 na razie nie miałem okazji przetestować w lesie :p
Zwięźle i na temat pozdrawiam
przeraża mnie w PL obce nazewnictwo.Czy to zapomnieliśmy,
czy wstydzimy się ojczystego języka?
…zapomniałem,że my to już tzw.europejczycy,nowocześni w każdym calu.
Jaki rower elektryczny uzywany do miasta polecasz ,na co zwrócić uwagę podczas zakupu?
Jaką pompkę stacjonarną polecasz?
Fachowo dziękujemy!
A jak się ma pompkę bez manometru?
jezu tyle lat jeżdzę i nie wiedziałem że w oponach jest ciśnienie. Dzięki za ten wspaniały poradnik. Może zrobić film jak słodzić herbate – bo nigdy nie wiem ile
W końcu zrozumiałem wszystko jak pompować i co robić dzięki
Oponę 1,5 cala pompowałem do 6 barów. Teraz zauważyłem że 4,5 bara to o wiele lepszy komfort. Wiążę 85 kg (fakt że schudłem 20 kg) i jeżdżę głównie po drogach utwardzonych.
Krótko i na temat. Zwłaszcza przy prędkości odtwarzania = 1.5;-) Thanks!
Bardzo ważna jest też pora roku, temperatura. Zawsze ten czynnik powinien być decydujący!
Ja pompuję górala ( ebike-23 kg) tak na 80-85% maksymalnego ciśnienia, a gravela na 90-95% maksymalnego.
Najlepiej jeździ mi się na semi-slikach 26×2 (schwalbe hurricane) po łódzkich ścieżkach rowerowych i drogach na ciśnieniu 4,5bara, czyli 90% maxa (5bar). I komfortowo i cicho. A jeżeli ktoś mieszka w Łodzi (nie wiem jak w innych większych miastach), a nie ma pompki z manometrem to dobrą opcją jest podjechanie na te małe stacje naprawcze dla rowerów, które powstały (jest gdzieś w necie ich mapa). Jest to opcja uniwersalna, bo na zaworach presta na stacji benzynowej nie podziałamy 😉
Na swoich Continental dobijam do 8. Na szoszówce, tak, czy inaczej, tyłek poobijany 🙂 Niestety to innego gatunku rower, niż trek bądź MTB, zatem jest duża wrażliwość na każdy ruch, nierówność a nawet wiatr. Rower jest bardzo lekki i wywrotny ale jak poczuje się prędkość… 🙂 Ten, kto jeździ, wie 🙂
Fajny filmik, dobre porady, lapka w gore 🙂
Mam opony za 22pln/szt, podane ciśnienie max to 3.5 bara, jeżdżę na 5 i dopompowuję co 2 tygodnie. Ważę 76 kg, rower koło 15. Na tych oponach zrobiłem już jakieś 3 kkm głównie po asfalcie. Myślałem,że szybko pękną.
Dobrze Gada 😉 Polać mu xD !
Cześć, co w przypadku gdy na oponie szosowej (Schwalbe One) mam zakres 6-9 bar a pompką nie jestem w stanie napompować więcej niż 5 bar. Pompka po prostu dalej nie idzie. Zostawić 5 czy na siłę pompować dalej? Dzięki za radę.
wbijam na maxa bo przy 100Kg i tak mam zawsze mało 😉
80 kg jazda po lesie jakie ciśnienie?
Z tym ciśnieniem miałeś rację. Ja jeździłem na ciśnieniu na oko i przez te wszystkie miesiące na moim turystycznym rowerze ciężko mi było osiągnąć V 20 km/h. Dziś dopompowałem zgodnie z sugestiami na oponie i manometru, okazało się że V 25 km/h osiągam bez wysiłku, w zasadzie nie jechałem trasy 86 km poniżej V 20 km/h. Teraz jest niebo, a ziemia. I pomyśleć, że przez taki długi czas męczyłem się z prędkością około 15 km/h. Dzięki za inspiracje w podniesieniu se komfortu jazdy:)))))))
polecam pompować z butli azotu jezdżę kolarką w oponie aktualnie mam 7,0 bara max. Jest twardo ma to minusy konfortu brak
Mam pytanie: na mojej oponie ciśnienie max to 4,5 bara, dobiłem do 4,7, a mimo to opona ugina sie lekko pod naciskiem na froncie opony jak i przy obręczy. Cisnienie z niej nie spada. Opona 700×32 giant crosscut
A co w kwestii osób ważących powyżej 100 kg, gdzie mimo wysokiego ciśnienia w oponach wydaje się jakby jechało się na "kapciu"?
Szybciej pojadę po gładkim asfalcie (choć nie tylko tam) na minimalnym zalecanym niż max.Wygoda jak widać ważniejsza niż opory toczenia.
Ciśnienie takie jak podaje producent
ja jeżdżę głównei MTB po lasach ale do lasu jade chodnikiem przez 5km więc używałem 3 Bary ale po tym jak rozwaliłem sobie oponę od zbyt wysokiego ciśnienia (skoczyłem dosyć wysoko i jak upadałem opona po prostu się przedziurawiła) co ciekawe pojeździłem na niej jeszcze dobre 2 tygodnie zanim się zorientowałem zauważyłem w deszczowy dzień że obok wentyla pojawiają się bąbelki obniżyłem do 2,5 na razie nie miałem okazji przetestować w lesie :p
Pompuję tyle ile jest napisane na oponie 🙂