Loading…

Naprawa Rowerów Hybrydowych i Elektrycznych

Rowery elektryczne i Hybrydowe wymagają rutynowej konserwacji, więc zapoznaj się z dostępnymi opcjami serwisowymi i ciesz się jazdą niezawodnym jednośladem.
Kontakt

Jak wymienić łańcuch w rowerze



Ceny spinek do łańcucha: https://goo.gl/V7FvXL

Ceny skuwaczy do łańcucha: https://goo.gl/21ztqR

Ceny łańcuchów: https://goo.gl/xm4icN

Wymiana łańcucha w rowerze to nic trudnego. Potrzebny nam będzie jedynie skuwacz do łańcucha i chwila czasu. Warto wozić ze sobą taki rozkuwacz, zwłaszcza na dalsze wyjazdy, ponieważ w każdej chwili może się nam zerwać łańcuch. Oczywiście warto jeździć tak, aby unikać zerwania łańcucha, ale to już temat na inny odcinek 🙂

Subskrybuj Rowerowe Porady: https://roweroweporady.pl/subskrybuj/

Blog: https://roweroweporady.pl/jak-wymienic-lancuch-rowerowy/

Facebook: https://www.facebook.com/rowerowe.porady/
Instagram: https://www.instagram.com/roweroweporady.pl/

Pobrane z Youtube Rowery elektryczne warszawa, Rowery Elektryczne Serwis, Rowery Hybrydowe, Rowery Hybrydowe naprawa, Rowery Hybrydowe i Elektryczne Naprawa w Warszawie.

23 thoughts on “Jak wymienić łańcuch w rowerze

  1. Mam wyciągnięty łańcuch. Czy wymieniając go na nowy nie powinienem jeszcze odkręcić tylnego koła na hakach? Teraz jest cofnięte maksymalnie, a wydaje mi się, że pozycją na hakach można regulować napięcie łańcucha.
    Tak się robi w motocyklach, ale nie wiem czy w rowerach też jest takie zastosowanie.

  2. Witam, niedawno zacząłem interesować się konserwacją i ogólnym dbaniem o mój rower. Do niedawna tylko na nim siadałem i jechałem w dal. Mam 5 letniego Leader Foxa Toscane Gent i zawiozłem go właściwie pierwszy raz do serwisu, gość mi powiedział ze wymiana łańcucha nie ma sensu bo nie zacznie współgrać z napędem który jest już wyrobiony – i tutaj moje pytanie czy jest to zasadne ? wgl mnie przełożenia wchodzą dosyć gładko. To samo się tyczy amortyzatora przedniego który średnio już spełnia swoją funkcję i z tego co czytałem to można taki amortyzator (sprężynowy) rozebrać, przeczyścić i na nowo nasmarować co powinno nieco przedłużyć jego żywotność i poprawić funkcjonowanie – serwisant powiedział że właściwie się takich rzeczy nie robi, czy zgadzasz się z tym ? pozdrawiam

  3. drobna uwaga. jak rozpinasz łańcuch to zostaw ok 0,5 – 1 mm sworznia wystającego do wewnątrz tulei. otwierasz łańcuch "na złamaniu" poprzecznym. co to daje? spinasz łańcuch dużo łatwiej. ten 1mm zostawionego trzpienia działa jak prowadnica przy zapięciu łańcucha i łatwiej jest go skuć. w sensie nie wykręcaj pinu do końca tylko zostaw 1mm wystający do wewnątrz i "złam" w poprzek łańcuch przy zdejmowaniu. dużo ułatwia.

  4. wszystko ok. ale wszyscy pokazujecie jak się skuwa i rozkuwa łańcuch na jego kawałku. a w rzeczywistości jak jest łańcuch założony, to jego rozkucie, a przede wszystkim skucie nie jest takie proste dla osób mających małe doświadczenie. 😉

  5. dodać należało jeszcze że taka spinke trzeba co ok 5/10 "razy" wymienić na nową bo już zatrzaski wyrabiają się ale to też w zależności od producenta, ale ogólnie temat wyczerpany z łańcuchem

  6. Jak ja się cieszę, że w rowerze, który używam najczęściej, mam tak poprowadzony łańcuch, że mogę go zdjąć i założyć bez rozkuwania (jedynie muszę wcześniej zdjąć koło). Zaś rozkuwacz używam tylko do robienia zabezpieczeń z starego łańcucha do siodełek. Święty spokój aż do wymiany całego napędu (jednorzędowy, więc wymieniam całość — zębatki i łańcuch — jak już napinacz nie radzi sobie utrzymaniem prawidłowego naciągu). 🙂

  7. Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo 😉 Mi się jeszcze nigdy nie udało zerwać łańcucha, choćbym nie wiem jak i po jakich terenach jeździł. Spinka jest o tyle dobra, że można ją łatwo rozpiąć, jest tania i może być charakterystycznym punktem przy smarowaniu łańcucha.

Dodaj komentarz

Call Now ButtonZadzwoń!