Rowery elektryczne i Hybrydowe wymagają rutynowej konserwacji, więc zapoznaj się z dostępnymi opcjami serwisowymi i ciesz się jazdą niezawodnym jednośladem.
Zapewne nie jeden lub nie jedna zadaje sobie pytanie czy warto kupić silnik do roweru TSDZ2 czy może zainwestować w jakiś inny silnik. W tym odcinku postaram się wam pomóc w podjęciu decyzji.
Probably not one or more people ask themselves whether it is worth buying a TSDZ2 bike motor or maybe investing in some other motor. In this episode, I will try to help you make a decision.
Cześć, Bardzo fajny kanał o elektrykach. Sporo się dowiedziałem z Twoich filmików. Od dwóch lat jestem mocno zajarany tematem rowerów elektrycznych, głównie dlatego że mam problmy ze stawami kolanowymi i na zwykłym rowerze nie mogłem robić dystansów powyżej 20km. Odkąd pojawiły się chińskie elektryki, kupiłem 2 fatbajki Engwe 20" i Bezior 26", i od tamtego czasu mogę robić wycieczki po 40-50km i w różnym terenie, a najbardziej lubię jeździć po trasach leśnych. Twoje filmiki zainspirowały mnie do zrobienia własnego ebike'a typowo trekkingowego i chcę kupić jakąś dobrą bazę czyli markowego treka, z hamulcami hydraulicznymi i dołożyć napęd mid Tongshenga 750W. Już prawie chciałem zamówić TSDZ2 ale zauważyłem, że jest jakaś nowsza wersja TSDZ2B, z jakimiś usprawnieniami i zastanawiam się czy nie warto w nią pójść. Czy planujesz może jakiś test tej nowej wersji? Pozdrawiam Krzysiek
Szkoda że nie wiedziałem nic o tym czujniku tensometrycznym kiedy szukałem silnika dla siebie, ostatecznie padło na Bafanga 750 który jest bardzo zrywny 😑 żeby nie był aż tak trzeba ustawić 9-cio biegową skrzynie ale szarpanie nadal jest odczuwalne. Co ciekawe w tamtym okresie miałem też na oku twoją promocję na 1000W w kole 26' ale się uparłem na elektryfikację grawela z kołami 28' i teraz trochę żałuję bo miałbym chociaż PAS. Bafang w grawelu się nie przyjął, kiedy go zdjąłem zauważyłem że zupełnie spadła mi forma (kolana nie chciały kręcić), przenoszę go teraz do mojej starej stalowej ramy z kołami 26'. Co do prezentowanego silnika słyszałem dużo o awaryjności kół zębatych i gdybym miał teraz zmieniać to jednak wolałbym silnik w kole. Pozdro za dobrą robotę
Witaj Marcelu. Oglądałem filmiki poprzednie i widzę że siedzisz głęboko w bafangach…mam pytanie odnośnie odblokowania M510 w rowerze Leader Fox Altar 29. Czy wystarczy w komputerku na kierownicy odblokować samą prędkość? Czy jednak trzeba zrobić poważniejszą operację? Czy takie odblokowanie wpływa na wybuchanie baterii w takim rowerze?
Co do odczuć z jazdy Tongshengiem: jedzie się identycznie jak na zwykłym rowerze, można zmieniać przerzutki, wkładać więcej albo mniej wysiłku, jechać szybciej albo wolniej itd. Identycznie ale… ZAWSZE znacząco lżej. Kiedy zaś wyłączam wspomaganie albo przesiadam się na zwykły rower, mam wrażenie jakbym za sobą ciężką kłodę po ziemi ciągnął. Nie dlatego, że silnik robi jakieś opory. To tylko kwestia kontrastu. Pozdrawiam
Marcinie, co byś bardziej polecił jako napęd dla osoby która w zasadzie ma jako taką kondycje i lubi się zmęczyć, ale czasami (20-30% jazd) ma sytuacje awaryjne w stylu problemy ze stawami czy skurczami mięśni, gdzie powiedzmy przy wycieczkach na 50-80km przyjdzie w połowie trasy mocno zwiększyć wspomaganie na powrotną drogą? Baterię zamierzam kupić w okolicach 15-20 Ah
Co do "podprowadzania", czyli ograniczenia manetki do 6kmh: w moim VLCD5 ta funkcja wprawdzie jest, można ją do woli włączać on/off, ale niestety włączanie nic nie zmienia – manetka zawsze działa tak samo, tzn. rozpędza rower do ok 30kmh. 😐 Początkowo zdawało mi się, że z ograniczaniem prędkości do 25kmh jest to samo, ale okazało się, że ta funkcja daje się włączyć i działa (również na manetkę).
Marcel, jak duża jest różnica w ilości wkładanego wysiłku przy czujniku PAS i tensometrycznym na podobnej trasie i prędkości? O ile można to jakoś określić.
Cześć ,nie znasz może przyczyny w bafangu 750 MID ,że podczas mocnego pedałowania przy wiekszej prędkości po nierównościach (studzienki ,nierówny asfalt )tak jakby odcinało zasilanie na ułamek sekundy ,pozdrawiam.
Człowiek z pasją i to wszechstronną 🙂
Cześć,
Bardzo fajny kanał o elektrykach. Sporo się dowiedziałem z Twoich filmików. Od dwóch lat jestem mocno zajarany tematem rowerów elektrycznych, głównie dlatego że mam problmy ze stawami kolanowymi i na zwykłym rowerze nie mogłem robić dystansów powyżej 20km. Odkąd pojawiły się chińskie elektryki, kupiłem 2 fatbajki Engwe 20" i Bezior 26", i od tamtego czasu mogę robić wycieczki po 40-50km i w różnym terenie, a najbardziej lubię jeździć po trasach leśnych. Twoje filmiki zainspirowały mnie do zrobienia własnego ebike'a typowo trekkingowego i chcę kupić jakąś dobrą bazę czyli markowego treka, z hamulcami hydraulicznymi i dołożyć napęd mid Tongshenga 750W. Już prawie chciałem zamówić TSDZ2 ale zauważyłem, że jest jakaś nowsza wersja TSDZ2B, z jakimiś usprawnieniami i zastanawiam się czy nie warto w nią pójść. Czy planujesz może jakiś test tej nowej wersji?
Pozdrawiam
Krzysiek
Szkoda że nie wiedziałem nic o tym czujniku tensometrycznym kiedy szukałem silnika dla siebie, ostatecznie padło na Bafanga 750 który jest bardzo zrywny 😑 żeby nie był aż tak trzeba ustawić 9-cio biegową skrzynie ale szarpanie nadal jest odczuwalne. Co ciekawe w tamtym okresie miałem też na oku twoją promocję na 1000W w kole 26' ale się uparłem na elektryfikację grawela z kołami 28' i teraz trochę żałuję bo miałbym chociaż PAS. Bafang w grawelu się nie przyjął, kiedy go zdjąłem zauważyłem że zupełnie spadła mi forma (kolana nie chciały kręcić), przenoszę go teraz do mojej starej stalowej ramy z kołami 26'.
Co do prezentowanego silnika słyszałem dużo o awaryjności kół zębatych i gdybym miał teraz zmieniać to jednak wolałbym silnik w kole. Pozdro za dobrą robotę
Witaj Marcelu. Oglądałem filmiki poprzednie i widzę że siedzisz głęboko w bafangach…mam pytanie odnośnie odblokowania M510 w rowerze Leader Fox Altar 29. Czy wystarczy w komputerku na kierownicy odblokować samą prędkość? Czy jednak trzeba zrobić poważniejszą operację? Czy takie odblokowanie wpływa na wybuchanie baterii w takim rowerze?
daje suba, chyba zaraz zamowie jeden zestaw na 1000 w. pozdro
Co do odczuć z jazdy Tongshengiem: jedzie się identycznie jak na zwykłym rowerze, można zmieniać przerzutki, wkładać więcej albo mniej wysiłku, jechać szybciej albo wolniej itd. Identycznie ale… ZAWSZE znacząco lżej.
Kiedy zaś wyłączam wspomaganie albo przesiadam się na zwykły rower, mam wrażenie jakbym za sobą ciężką kłodę po ziemi ciągnął. Nie dlatego, że silnik robi jakieś opory. To tylko kwestia kontrastu.
Pozdrawiam
Marcinie, co byś bardziej polecił jako napęd dla osoby która w zasadzie ma jako taką kondycje i lubi się zmęczyć, ale czasami (20-30% jazd) ma sytuacje awaryjne w stylu problemy ze stawami czy skurczami mięśni, gdzie powiedzmy przy wycieczkach na 50-80km przyjdzie w połowie trasy mocno zwiększyć wspomaganie na powrotną drogą? Baterię zamierzam kupić w okolicach 15-20 Ah
Co do "podprowadzania", czyli ograniczenia manetki do 6kmh:
w moim VLCD5 ta funkcja wprawdzie jest, można ją do woli włączać on/off, ale niestety włączanie nic nie zmienia – manetka zawsze działa tak samo, tzn. rozpędza rower do ok 30kmh. 😐
Początkowo zdawało mi się, że z ograniczaniem prędkości do 25kmh jest to samo, ale okazało się, że ta funkcja daje się włączyć i działa (również na manetkę).
Marcel, jak duża jest różnica w ilości wkładanego wysiłku przy czujniku PAS i tensometrycznym na podobnej trasie i prędkości? O ile można to jakoś określić.
Jakbyś miał możliwość przetestować silnik cyc x1 pro, to byłby strzał na polskim yt.
Witaj ,Jaki jest rozmiar saportu w twoim składanym wiscralu montowałeś 750 W?
Znalazłem silnik hub tył 250 W Tengsheng bez halotronów czy warto?
Cześć ,nie znasz może przyczyny w bafangu 750 MID ,że podczas mocnego pedałowania przy wiekszej prędkości po nierównościach (studzienki ,nierówny asfalt )tak jakby odcinało zasilanie na ułamek sekundy ,pozdrawiam.
Siemano 👊👍