Rowery elektryczne i Hybrydowe wymagają rutynowej konserwacji, więc zapoznaj się z dostępnymi opcjami serwisowymi i ciesz się jazdą niezawodnym jednośladem.
Wymiana łańcucha w rowerze to nic trudnego. Potrzebny nam będzie jedynie skuwacz do łańcucha i chwila czasu. Warto wozić ze sobą taki rozkuwacz, zwłaszcza na dalsze wyjazdy, ponieważ w każdej chwili może się nam zerwać łańcuch. Oczywiście warto jeździć tak, aby unikać zerwania łańcucha, ale to już temat na inny odcinek 🙂
Dodatkowo w ofercie naszej firmy posiadamy ponad 300 różnych usług oraz wykwalifikowanych serwisantów którzy naprawiają 7/24h, wymieniają, regenerują, serwisują sprzęt i świadczą dla was usługi budowlano remontowe, elektryki, hydrauliki, ślusarza, wymiany i naprawy bram i zamków tzw. złota rączka!
Może coś jeszcze masz do naprawy lub wymiany?
Doświadczenie:
Lokalizacja Obsługiwana:
Kontakt Bezpośredni
Elektryk Serwis Dom & Mieszkanie, Maszyny, Bramy, Drzwi, Naprawy Sprzętów
Warszawa oraz: Piaseczno, Konstancin Jeziorna, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Józefów
Mam wyciągnięty łańcuch. Czy wymieniając go na nowy nie powinienem jeszcze odkręcić tylnego koła na hakach? Teraz jest cofnięte maksymalnie, a wydaje mi się, że pozycją na hakach można regulować napięcie łańcucha. Tak się robi w motocyklach, ale nie wiem czy w rowerach też jest takie zastosowanie.
Witam, niedawno zacząłem interesować się konserwacją i ogólnym dbaniem o mój rower. Do niedawna tylko na nim siadałem i jechałem w dal. Mam 5 letniego Leader Foxa Toscane Gent i zawiozłem go właściwie pierwszy raz do serwisu, gość mi powiedział ze wymiana łańcucha nie ma sensu bo nie zacznie współgrać z napędem który jest już wyrobiony – i tutaj moje pytanie czy jest to zasadne ? wgl mnie przełożenia wchodzą dosyć gładko. To samo się tyczy amortyzatora przedniego który średnio już spełnia swoją funkcję i z tego co czytałem to można taki amortyzator (sprężynowy) rozebrać, przeczyścić i na nowo nasmarować co powinno nieco przedłużyć jego żywotność i poprawić funkcjonowanie – serwisant powiedział że właściwie się takich rzeczy nie robi, czy zgadzasz się z tym ? pozdrawiam
drobna uwaga. jak rozpinasz łańcuch to zostaw ok 0,5 – 1 mm sworznia wystającego do wewnątrz tulei. otwierasz łańcuch "na złamaniu" poprzecznym. co to daje? spinasz łańcuch dużo łatwiej. ten 1mm zostawionego trzpienia działa jak prowadnica przy zapięciu łańcucha i łatwiej jest go skuć. w sensie nie wykręcaj pinu do końca tylko zostaw 1mm wystający do wewnątrz i "złam" w poprzek łańcuch przy zdejmowaniu. dużo ułatwia.
wszystko ok. ale wszyscy pokazujecie jak się skuwa i rozkuwa łańcuch na jego kawałku. a w rzeczywistości jak jest łańcuch założony, to jego rozkucie, a przede wszystkim skucie nie jest takie proste dla osób mających małe doświadczenie. 😉
dodać należało jeszcze że taka spinke trzeba co ok 5/10 "razy" wymienić na nową bo już zatrzaski wyrabiają się ale to też w zależności od producenta, ale ogólnie temat wyczerpany z łańcuchem
Jak ja się cieszę, że w rowerze, który używam najczęściej, mam tak poprowadzony łańcuch, że mogę go zdjąć i założyć bez rozkuwania (jedynie muszę wcześniej zdjąć koło). Zaś rozkuwacz używam tylko do robienia zabezpieczeń z starego łańcucha do siodełek. Święty spokój aż do wymiany całego napędu (jednorzędowy, więc wymieniam całość — zębatki i łańcuch — jak już napinacz nie radzi sobie utrzymaniem prawidłowego naciągu). 🙂
Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo 😉 Mi się jeszcze nigdy nie udało zerwać łańcucha, choćbym nie wiem jak i po jakich terenach jeździł. Spinka jest o tyle dobra, że można ją łatwo rozpiąć, jest tania i może być charakterystycznym punktem przy smarowaniu łańcucha.
wszystko ok ,ale szkoda ze nie powiedziales jak dobrac lancuch i o ile go skrocic
Spinka może być zastosowana do Campagnolo, Shimano?
Szkoda ze nie ma jak potem ten łańcuch założyć
Ale pierdoły. A jak gaźnik strzela to co zrobić 😀
Kolego to po co to proponujesz z góry powiedz trzeba kupić nowy pin
Nie ma to jak nagrać filmik, na którym najważniejszy przedmiot jest nieostry i mało widać…
Pokazój konkrety jak załozyc na napend
Mam wyciągnięty łańcuch. Czy wymieniając go na nowy nie powinienem jeszcze odkręcić tylnego koła na hakach? Teraz jest cofnięte maksymalnie, a wydaje mi się, że pozycją na hakach można regulować napięcie łańcucha.
Tak się robi w motocyklach, ale nie wiem czy w rowerach też jest takie zastosowanie.
Kupiłem za długi łańcuch ze spinką, czy mogę go jakoś skrocić bez skuwacza ?
Jaa.. kiedyś to wybijałem gwoździem i młotkiem, a teraz są specjalne urządzenia do tego i wciąż są z tym problemy…
Witam, niedawno zacząłem interesować się konserwacją i ogólnym dbaniem o mój rower. Do niedawna tylko na nim siadałem i jechałem w dal. Mam 5 letniego Leader Foxa Toscane Gent i zawiozłem go właściwie pierwszy raz do serwisu, gość mi powiedział ze wymiana łańcucha nie ma sensu bo nie zacznie współgrać z napędem który jest już wyrobiony – i tutaj moje pytanie czy jest to zasadne ? wgl mnie przełożenia wchodzą dosyć gładko. To samo się tyczy amortyzatora przedniego który średnio już spełnia swoją funkcję i z tego co czytałem to można taki amortyzator (sprężynowy) rozebrać, przeczyścić i na nowo nasmarować co powinno nieco przedłużyć jego żywotność i poprawić funkcjonowanie – serwisant powiedział że właściwie się takich rzeczy nie robi, czy zgadzasz się z tym ? pozdrawiam
Czy spinki są jednego rodzaju (uniwersalne), czy trzeba je dokupić do danego typu łańcucha?
jest jakiś sposób by rozwalić/zdjąć łańcuch bez tego urządzenia?
drobna uwaga. jak rozpinasz łańcuch to zostaw ok 0,5 – 1 mm sworznia wystającego do wewnątrz tulei. otwierasz łańcuch "na złamaniu" poprzecznym. co to daje? spinasz łańcuch dużo łatwiej. ten 1mm zostawionego trzpienia działa jak prowadnica przy zapięciu łańcucha i łatwiej jest go skuć. w sensie nie wykręcaj pinu do końca tylko zostaw 1mm wystający do wewnątrz i "złam" w poprzek łańcuch przy zdejmowaniu. dużo ułatwia.
wszystko ok. ale wszyscy pokazujecie jak się skuwa i rozkuwa łańcuch na jego kawałku. a w rzeczywistości jak jest łańcuch założony, to jego rozkucie, a przede wszystkim skucie nie jest takie proste dla osób mających małe doświadczenie. 😉
Dzięki!
Polecam spinki Connex , nie trzeba żadnych narzędzi do rozpinania czy też spinania.
miał być odcinek o kadencji 🙁
dodać należało jeszcze że taka spinke trzeba co ok 5/10 "razy" wymienić na nową bo już zatrzaski wyrabiają się ale to też w zależności od producenta, ale ogólnie temat wyczerpany z łańcuchem
Jak ja się cieszę, że w rowerze, który używam najczęściej, mam tak poprowadzony łańcuch, że mogę go zdjąć i założyć bez rozkuwania (jedynie muszę wcześniej zdjąć koło). Zaś rozkuwacz używam tylko do robienia zabezpieczeń z starego łańcucha do siodełek. Święty spokój aż do wymiany całego napędu (jednorzędowy, więc wymieniam całość — zębatki i łańcuch — jak już napinacz nie radzi sobie utrzymaniem prawidłowego naciągu). 🙂
Łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo 😉 Mi się jeszcze nigdy nie udało zerwać łańcucha, choćbym nie wiem jak i po jakich terenach jeździł. Spinka jest o tyle dobra, że można ją łatwo rozpiąć, jest tania i może być charakterystycznym punktem przy smarowaniu łańcucha.
Niedawno wymieniałem łańcuh. Dzięki za filmy.