Loading…

Naprawa Rowerów Hybrydowych i Elektrycznych

Rowery elektryczne i Hybrydowe wymagają rutynowej konserwacji, więc zapoznaj się z dostępnymi opcjami serwisowymi i ciesz się jazdą niezawodnym jednośladem.
Kontakt

35 thoughts on “Przegląd i wymiana łożysk maszynowych w piaście

  1. Widzę że w tym kole taki sam beznadziejny system jak w kołach mavic aksium. Chodzi o to że łożysko nie opiera się szczelnie na ośce, tylko stosuje się nakrętkę, która udaje stożek piasty taki jak jest w zwykłych piastach kulkowych. I efekt jest taki, że ta nakrętka dociska wewnętrzny pierścień łożyska z boku tak jak zwykły stożek dociska kulki. Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego że wymaga regulacji a przy łożyskach maszynowych wymagałoby się żeby montaż był prosty. Poza tym nie jest to dobre rozwiązanie jeżeli bieżnia dość mocno musi dociskać bok łożyska – przy sztywnej bezgwintowej ośce nie mamy tego problemu i łożysko obraca się równomiernie.

  2. ja mam slabe piasty joytech kulkowe i sa bardzo slabe.
    chce wymienic na maszynowe ale sa drogie na ostre kolo
    jest mozliwosc jak wloze lozysko mechaniczne na piasty kulkowe czy nie bedzie pasowac ?

  3. jak ktoś nie ma pojęcia i wprawy to nie polecam dokonywać wymiany – po pierwsze  to można zniszczyć łożysko , a po drugie gniazdo piasty – co równa się z zakupem drugiej . Jak już coś to lepiej potrenować na jakiejś starej paście 🙂 .

  4. Oj, oj, jest ogromna różnica pomiędzy łożyskami na tzw konusach, a tym zaprezentowanym w filmie. To łożysko które trzymasz jest łożyskiem prostym, zdolnym do przenoszenia tylko sił poprzecznych. S kolei łożyska na tzw. konusie to typowe łożysko skośne, a więc zdolne do przenoszenia zarówno sił wzdłużnych jak i poprzecznych. To ogromna zaleta tych drugich. Problem jednak jest w tym, iż konstrukcja Shimano jest przestarzała, praktycznie niewymienna i stąd się bierze głównie popularność łożysk "maszynowych".

  5. Dzięki za ten poradnik, to ja pytałem Cię czy ten temat był już poruszany w Twoich poradnikach. Niestety jeżeli chodzi o moje koła, to nic mi nie pomogłeś. Nie mogę wybić tych łożysk, bo nie ma o co się "zaczepić", po wyjęciu ośki ten otwór wygląda jak metalowa rurka. Jak by pomiędzy łożyskami była zamontowana rurka o takiej samej średnicy wewnętrznej jak łożyska. W efekcie nie ma jak wypchnąć tego łożyska.

    Chyba pozostaje serwis, może oni sobie poradzą.

  6. powiem szczerze, ze novatec ma lepsza konstrukcje piast. w sensie ze os pelni funkcje tulejki dystansowej pomiedzy lozyskami, wiec nie ma problemu ze zbyt mocnym skreceniem "konusow'

Dodaj komentarz

Zadzwoń!