Rowery elektryczne i Hybrydowe wymagają rutynowej konserwacji, więc zapoznaj się z dostępnymi opcjami serwisowymi i ciesz się jazdą niezawodnym jednośladem.
Widzę że w tym kole taki sam beznadziejny system jak w kołach mavic aksium. Chodzi o to że łożysko nie opiera się szczelnie na ośce, tylko stosuje się nakrętkę, która udaje stożek piasty taki jak jest w zwykłych piastach kulkowych. I efekt jest taki, że ta nakrętka dociska wewnętrzny pierścień łożyska z boku tak jak zwykły stożek dociska kulki. Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego że wymaga regulacji a przy łożyskach maszynowych wymagałoby się żeby montaż był prosty. Poza tym nie jest to dobre rozwiązanie jeżeli bieżnia dość mocno musi dociskać bok łożyska – przy sztywnej bezgwintowej ośce nie mamy tego problemu i łożysko obraca się równomiernie.
Tylko kulki. Łozyska maszynowe to wymysł po to aby naganiać kase producentom i serwisom. Pozdro dla kumatych. Nie-kumaci niech uważają na swój ślad węglowy.
ja mam slabe piasty joytech kulkowe i sa bardzo slabe. chce wymienic na maszynowe ale sa drogie na ostre kolo jest mozliwosc jak wloze lozysko mechaniczne na piasty kulkowe czy nie bedzie pasowac ?
jak ktoś nie ma pojęcia i wprawy to nie polecam dokonywać wymiany – po pierwsze to można zniszczyć łożysko , a po drugie gniazdo piasty – co równa się z zakupem drugiej . Jak już coś to lepiej potrenować na jakiejś starej paście 🙂 .
Oj, oj, jest ogromna różnica pomiędzy łożyskami na tzw konusach, a tym zaprezentowanym w filmie. To łożysko które trzymasz jest łożyskiem prostym, zdolnym do przenoszenia tylko sił poprzecznych. S kolei łożyska na tzw. konusie to typowe łożysko skośne, a więc zdolne do przenoszenia zarówno sił wzdłużnych jak i poprzecznych. To ogromna zaleta tych drugich. Problem jednak jest w tym, iż konstrukcja Shimano jest przestarzała, praktycznie niewymienna i stąd się bierze głównie popularność łożysk "maszynowych".
Dzięki za ten poradnik, to ja pytałem Cię czy ten temat był już poruszany w Twoich poradnikach. Niestety jeżeli chodzi o moje koła, to nic mi nie pomogłeś. Nie mogę wybić tych łożysk, bo nie ma o co się "zaczepić", po wyjęciu ośki ten otwór wygląda jak metalowa rurka. Jak by pomiędzy łożyskami była zamontowana rurka o takiej samej średnicy wewnętrznej jak łożyska. W efekcie nie ma jak wypchnąć tego łożyska.
szybciej wymienic lozysko na lepsze wiem pracuje dla wloskiej firmy produkujacej kola do rowerow jak chcesz kontakt to napisz na priv robimy wszystkie kola
powiem szczerze, ze novatec ma lepsza konstrukcje piast. w sensie ze os pelni funkcje tulejki dystansowej pomiedzy lozyskami, wiec nie ma problemu ze zbyt mocnym skreceniem "konusow'
Nie pocą ci się ręce w tym latexie?
Widzę że w tym kole taki sam beznadziejny system jak w kołach mavic aksium. Chodzi o to że łożysko nie opiera się szczelnie na ośce, tylko stosuje się nakrętkę, która udaje stożek piasty taki jak jest w zwykłych piastach kulkowych. I efekt jest taki, że ta nakrętka dociska wewnętrzny pierścień łożyska z boku tak jak zwykły stożek dociska kulki. Nie jest to najlepsze rozwiązanie dlatego że wymaga regulacji a przy łożyskach maszynowych wymagałoby się żeby montaż był prosty. Poza tym nie jest to dobre rozwiązanie jeżeli bieżnia dość mocno musi dociskać bok łożyska – przy sztywnej bezgwintowej ośce nie mamy tego problemu i łożysko obraca się równomiernie.
Tylko kulki. Łozyska maszynowe to wymysł po to aby naganiać kase producentom i serwisom. Pozdro dla kumatych. Nie-kumaci niech uważają na swój ślad węglowy.
A masz filmik jak z łożysk kulowych przerobić na maszynowe
A tylne
Ciekawe jak gość by zdemontował łożysko z piasty z dynamem w rowerze Dahon.
W takich łożyskach smaru jest na całą żywotność łożyska. Nie powinno się ściągać tych uszczelek i smarować
Dzięki za porady!
na alliexpres te zaciskarki do lozysk wraz z wieloma rozmiarami lozysk jest za 198 zl + przesyłka + 70 zł jak zatrzymają na cle . polecam
https://pl.aliexpress.com/item/4000792013695.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.e72b5c0flgPAiN
czy piasta aluminiowa na lozyskach maszynowych wydaje dzwiek >?
Nie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bijemy młotkiem metalowym pezpośrednio w oś .Albo przez miedź lub alubinium lub młotkiem plastikowym.
Zwykle jak się demontuje łożysko to się już go z powrotem nie montuje.
jak rozumiem, tego typu prasy nadają się również do montażu łożysk w ramie amortyzowanej i wahaczu ?
w każdej piaście można wymienić łożyska?
Super, zaraz biore się za swoje. Szkoda, że te narzedzia takie ceny kosmiczne mają….
a klucze to Honiton?
Czy tu się też nakrętki skręca jak konusy w zwykłych łożyskach?
Mega fajny poradnik, ładnie nagrany i porządnie zrobiony
Pozdrooo
Pomocny materiał
Co za problem zrobić sobie taki ściągacz do łożysk?
Witam, czy łożyska w sterach, które lekko wchodzą, wręcz wpadają, też należy wysmarować, czy raczej włożyć na sucho?
Bardzo pomocny materiał, rzetelnie i dokładnie 😉
Jak się nazywa dokładnie marka i model tej czerwonej praski, którą pan zakupił ?
ja mam slabe piasty joytech kulkowe i sa bardzo slabe.
chce wymienic na maszynowe ale sa drogie na ostre kolo
jest mozliwosc jak wloze lozysko mechaniczne na piasty kulkowe czy nie bedzie pasowac ?
Poleci mi ktoś dobry serwis rowerowy w okolicy Ostrowa Wielkopolskiego, który zajmie się moim amortyzatorem (Sr Sountur XCR)?
jak ktoś nie ma pojęcia i wprawy to nie polecam dokonywać wymiany – po pierwsze to można zniszczyć łożysko , a po drugie gniazdo piasty – co równa się z zakupem drugiej . Jak już coś to lepiej potrenować na jakiejś starej paście 🙂 .
Oj, oj, jest ogromna różnica pomiędzy łożyskami na tzw konusach, a tym zaprezentowanym w filmie. To łożysko które trzymasz jest łożyskiem prostym, zdolnym do przenoszenia tylko sił poprzecznych. S kolei łożyska na tzw. konusie to typowe łożysko skośne, a więc zdolne do przenoszenia zarówno sił wzdłużnych jak i poprzecznych. To ogromna zaleta tych drugich. Problem jednak jest w tym, iż konstrukcja Shimano jest przestarzała, praktycznie niewymienna i stąd się bierze głównie popularność łożysk "maszynowych".
Dzięki za ten poradnik, to ja pytałem Cię czy ten temat był już poruszany w Twoich poradnikach. Niestety jeżeli chodzi o moje koła, to nic mi nie pomogłeś. Nie mogę wybić tych łożysk, bo nie ma o co się "zaczepić", po wyjęciu ośki ten otwór wygląda jak metalowa rurka. Jak by pomiędzy łożyskami była zamontowana rurka o takiej samej średnicy wewnętrznej jak łożyska. W efekcie nie ma jak wypchnąć tego łożyska.
Chyba pozostaje serwis, może oni sobie poradzą.
ja sobie do swoich kół dorobiłem praskę w pracy:) W życiu nie dam 700 zł za praskę
szybciej wymienic lozysko na lepsze wiem pracuje dla wloskiej firmy produkujacej kola do rowerow jak chcesz kontakt to napisz na priv robimy wszystkie kola
świetny film. I mam pytanie czy ktoś jeździł na tym siodełku ??
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/siodelka-rowerowe/mtb-szosa/p,siodlo-q-bik-flow-l2-czarne-selle-italia,119881.html
jeśli tak to jakie macie opinie i jakie siodełka polecacie do dłuższej jazdy ???
powiem szczerze, ze novatec ma lepsza konstrukcje piast. w sensie ze os pelni funkcje tulejki dystansowej pomiedzy lozyskami, wiec nie ma problemu ze zbyt mocnym skreceniem "konusow'
Zobacz tu http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/158-Prasa-serwisowa–stery-i-wk%C5%82ady-suporty%2c-pe%C5%82ny-zestaw
dobry film, polecam
Najlepiej smarowac miedzanym smarem przeciw zapiekaniu i jest odporny na temperaturę więc z wyciągnięciem nie będzie najmniejszego kłopotu